Pilates

Cvičenie PILATES opäť zaradíme do nášho rozvrhu od januára 2019.

Bigger thumb slim stretch girl yoga muscle pose woman pilates 2093816

Metóda PILATES je zameraná na vyrovnávanie svalových dysbalancií - nerovnováha medzi preťaženými a ochabnutými svalovými skupinami, uvoľnenie a natiahnutie skrátených svalov a posilnenie oslabených.

Metódu PILATES zaviedol Joseph H. PILATES pred vyše 100 rokmi a je jedným z najúčinnejších fitnes programov, ktorý získava obrovskú popularitu po celom svete.

Metóda PILATES pracuje zvnútra – von, začína vnútornými svalovými skupinami, a pokračuje vonkajšími. Učinok cvičenia nieje okamžitý, je zreteľný a viditeľný až po určitej dobre pravidelného cvičenia. Telo tak zostane vo forme aj po prerušení a po návrate k pravidelnému cvičeniu aj po dlhšom čase nezabudlo. Pri cvičení sa zapájajú aj malé svalové skupiny, vnútorné svalové skupiny, cvičiaci často pocíti svaly o ktorých doteraz nevedel, že ich má.

Metóda PILATES nie je len cvičenie, je to systém fyzického a duševného formovania, ktorý nielen zvyšuje vašu fyzickú silu, flexibilitu a koordináciu, ale tiež zmierňuje stres a zlepšuje duševnú koordináciu.

Metóda PILATES je určená pre každého. Vzhľadom k prispôsobivosti tejto metódy je určená mladým aj starším, fyzicky aktívnym a menej aktívnym jedincom. Odporúča sa ako pokračovanie rehabilitačnej liečby i prevencie. Pilatesova metóda významne dopĺňa také činnosti, akými sú napríklad beh, plávanie, chôdza, golf, lyžovanie, či iné. Tiež počítačoví operátori, lekári a hudobníci môžu používať túto skvelú techniku pri prevencii napätia v krku a ramenách.

Cieľom metódy PILATES je vybudovať, upevniť a zafixovať

  • Pružné, plynulé a uvedomelé pohyby
  • Správne pohybové stereotypy
  • Zdravé telo vovnútri aj navonok

Princíp metódy Pilates

  • Centrum - stred tela, ktoré vytvára veľká skupina svalov - brušné , chrbtové, panvové.... Centrum sily zabezpečuje oporu chrbtice, vnútorných orgánov a správne držanie tela.
  • Dýchanie a kontrola dýchania – Správne dýchanie pomôže kontrolovať pohyby počas cvičenia. Plným vdychom a plným výdychom sa zbavujeme starého vzduchu a škodlivých plynov až zvnútra našich pľúc a doplníme telo s čerstvým vzduchom.
  • Koncentrácia - Ak chceme telo správne trénovať musíme byť myšlienkami stále pri cvičení, sústrediť sa na polohu tela. Koncentrácia je kľúč k úspechu.
  • Kontrola a presnosť – kontrola svalov znamená nevykonávať žiadne mimovoľné pohyby. Iba kontrolovaný pohyb neprináša zranenie
  • Plynulosť – vyhýbame sa prudkým, rýchlym a trhavým pohybom. Pohyby by mali byť vykonávané ako dlhý krok alebo valčík.

Cena

1 vstup - 4 €

Permanentka na 10 vstupov za 36 €.

Ako sa obliecť

Cvičí sa v pohodlnom športovom oblečení, bez tenisiek v ponožkách alebo na boso.

Môžete si priniesť fľašu s vodou, uterák.

Inštruktor

Inštruktorkou je Zuzana Klejová.

Rezervácia

Cvičenie nevyžaduje rezerváciu vopred.

Rozvrh cvičenia

Štvrtok